VAD ÄR KONFIRMATION ELLER KONFA?

Hos oss är konfirmationen en möjlighet för dig att lära dig mer om och prova på den kristna tron. Vi pratar om livet, döden, självkänsla, relationer, vad den kristna tron är och mycket mer. Vi lär känna varandra i gruppen genom att hänga och fika ihop.

Vi har konfirmation ihop med Vetlanda Missionkyrka och Vetlanda Pingstförsamling.

VEM FÅR VARA MED?

Konfan är öppen för alla som går i 8:an. Vilken världsuppfattning du än har. Men gärna att du är lite nyfiken på vad den kristna tron innebär.

Du behöver inte vara döpt.

UPPLÄGG

Konfaåret startar i början av oktober och håller på till september då vi har vår konfirmationshögtid.

Vi ses varje torsdag 16:00-18:00 i någon av våra kyrkor. Så här kan en konfaträff se ut:

- fika
- samtal
- lek, tävling, aktivitet
- ett pass om nåt ämne
- andakt

KOSTAR DET NÅT?

Det kostar inget att delta i själva konfan men en avgift till självkostnadspris kommer tas ut i samband med läger och hajker.

KONTAKT

Amanda Uhlin (Pastor) 076-170 79 41, eller Tilda Skoglar (Ungdomsledare) 076-034 50 41.